Ένα χρόνο μετά την ανατροπή της “Roe v. Wade”

ena xrono meta tin anatropi tis roe v wade 

Η Norma Mc Corvey- «Jane Roe», ουδέποτε έκανε έκτρωση, μετανόησε βαθιά και υπήρξε πρωτοπόρος στην ανατροπή της! 

Από «Αφήστε με να ζήσω!»

Την 24 Ιουνίου συμπληρώθηκε ένα έτος από την ανατροπή της καταστροφικής απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, «Roe v. Wade», με την οποία η άμβλωση έγινε ομοσπονδιακό δικαίωμα. Η ανατροπή της απόφασης του 1973, διέκοψε 50 χρόνια νομικής της προστασίας και άνοιξε το δρόμο για κάθε πολιτεία να αποφασίσει χωριστά για το υποτιθέμενο «δικαίωμα» της γυναίκας στην έκτρωση. Η «Roe v. Wade» οδήγησε στη θανάτωση πάνω από 63 εκ. παιδιά στις ΗΠΑ, ενώ επηρέασε καταστροφικά τη παγκόσμια κοινωνία. Με βάση στοιχεία του Ινστιτούτου Guttmacher, υποστηρικτή των αμβλώσεων, για το διάστημα 1973-2017 και με αναγωγή ως το σήμερα, στις ΗΠΑ έγιναν τουλάχιστον 63.459.781 αμβλώσεις. (1) Κεντρικό πρόσωπο στην καταστροφική αυτή απόφαση υπήρξε η “Jane Roe”, ψευδώνυμο  για την  Norma Mc Corvey, (1947 –2017). Η Norma Mc Corvey, ήταν μια γυναίκα με «περιπετειώδη» ζωή. Όταν ήταν έγκυος στο τρίτο παιδί της και αφού αναζήτησε ανεπιτυχώς την άμβλωσή του, χρησιμοποιήθηκε κατόπιν από δικηγόρους που επεδίωκαν την νομική της κατοχύρωση.

Ειδικότερα, η Mc Corvey, κάτοικος του Ντάλας-Τέξας, σε ηλικία 21 ετών το 1969, έμεινε έγκυος για τρίτη φορά. Οι φίλοι της - κατά τα λεγόμενά της- τη συμβούλεψαν να ισχυριστεί ψευδώς ότι είχε βιαστεί από μια ομάδα μαύρων ανδρών, προκειμένου να κάνει νόμιμη άμβλωση, καθώς κάθε άλλη δυνατότητα απαγορευόταν από το νόμο του Τέξας. Το σχέδιο δεν είχε επιτυχία  και η McCorvey αργότερα δήλωσε ότι όλα ήταν ένα ψέμα. Προσπάθησε να κάνει παράνομη άμβλωση, αλλά δεν τα κατάφερε. Τελικά, παραπέμφθηκε στις δικηγόρους Linda Coffee και Sarah Weddington, που αναζητούσαν έγκυες γυναίκες που επιθυμούσαν την άμβλωση.

Οι δύο γυναίκες δικηγόροι κατεύθυναν την Norma Mc Corvey να κινηθεί νομικά εναντίον της πολιτείας του Τέξας, μια υπόθεση γνωστή ως «Roe εναντίον Wade» (ο Henry Wade ήταν ο εισαγγελέας της περιφέρειας του Τέξας). Η υπόθεση χρειάστηκε τρία χρόνια για να φτάσει στο Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου η McCorvey δεν παρευρέθηκε ποτέ, ούτε σε μία δίκη. Εν τω μεταξύ γέννησε και έδωσε το μωρό της για υιοθεσία. Αμέσως μετά την λήψη της απόφασης «Roe v. Wade”, η McCorvey δήλωσε ότι ήταν η «Jane Roe» και υποστήριξε ότι είχε ζητήσει άμβλωση επειδή ήταν άνεργη και είχε μεγάλη κατάθλιψη.

Η Norma Mc Corvey αργότερα μετανόησε και ανασκεύασε την αρχική της κατάθεση. Τη χαρακτήρισε το «μεγαλύτερο λάθος της ζωής της» και προσπάθησε να επανορθώσει την ζημία που προκάλεσε με την αρχική της κατάθεση που προκάλεσε την θανάτωση εκατομμυρίων αγέννητων παιδιών. Η Abbie Johnson η οποία εργαζόταν κάποτε για μια μονάδα της Planned Parenthood του Τέξας πριν ενταχθεί στο κίνημα κατά των αμβλώσεων, είπε ότι η Norma Mc Corvey την κάλεσε στο τηλέφωνο λίγες μέρες πριν από το θάνατό της για να εκφράσει τη μετάνοιά της για το ρόλο που έπαιξε στην άμβλωση.(2) Παραθέτουμε την μεταγενέστερη κατάθεσή της προς την Επιτροπή της Γερουσίας με την οποία απορρίπτει την αρχική της που οδήγησε στην «Roe v. Wade», τίθεται υπέρ της αγέννητης ζωής και ζητά την κατάργησή του φονικού νόμου. (3,4)

«Μαρτυρία της NORMA MCCORVEY, της πρώην ROE, της νομικής απόφασης «ROE v. WADE», προς την υποεπιτροπή για το Σύνταγμα της Δικαστικής Επιτροπής της Γερουσίας.

23 Ιουνίου 2005

Είμαι η γυναίκα που κάποτε έγινε γνωστή ως η «Jane Roe» της «Roe v. Wade». Αλλά δεν μου αρέσει το όνομα Jane Roe και όλα αυτά που αντιπροσωπεύει. Είμαι ένα πραγματικό πρόσωπο, ονομάζομαι Norma McCorvey και θέλω να τα γνωρίζετε όλα για τις φρικτές και άσχημες συνέπειες που είχε η «Roe v. Wade» σε μένα και στους άλλους. Δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να μιλήσω για τον εαυτό μου στη δικαστική μου υπόθεση. Δεν είμαι εκπαιδευμένη ομιλήτρια, ούτε δικαστής, αλλά είμαι ένας αληθινός άνθρωπος - ένας ζωντανός άνθρωπος που υποτίθεται ότι θα τον βοηθούσαν οι δικηγόροι του και τα δικαστήρια στην υπόθεση «Roe v.Wade». Αντίθετα, πιστεύω ότι χρησιμοποιήθηκα και με κακομεταχειρίστηκε το δικαστικό σύστημα της Αμερικής. Αντί να βοηθήσω τις γυναίκες με τη «Roe v. Wade», προκάλεσα την καταστροφή σε εμένα και σε εκατομμύρια γυναίκες σε όλο το έθνος. Το 1970 έμεινα έγκυος για τρίτη φορά. Δεν ήμουν παντρεμένη και πραγματικά δεν ήξερα τι να κάνω με αυτήν την εγκυμοσύνη. Είχα ήδη δώσει ένα παιδί για υιοθεσία και ήταν δύσκολο για μένα να δίνω το παιδί μου για υιοθεσία λόγω του φυσικού δεσμού που υπάρχει μεταξύ της γυναίκας και του παιδιού της. Στο κάτω κάτω, η γυναίκα γίνεται μητέρα μόλις μείνει έγκυος, όχι όταν γεννιέται το παιδί.Επιπλέον οι γυναίκες μιλούν τώρα ξεκάθαρα για τις βλαπτικές εμπειρίες τους από τις νόμιμες αμβλώσεις.

1. Αντί να με βοηθήσουν οικονομικά ή επαγγελματικά, αντί να με βοηθήσουν να ξεφύγω από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, αντί να προσπαθήσουν για μια «ανοιχτή» υιοθεσία  ή για κάποιο άλλο είδος βοήθειας, οι δικηγόροι μου ήθελαν να εξαφανίσουν την υποχρέωση της κοινωνίας να προστατεύει τις γυναίκες και τα παιδιά από τους γιατρούς που έκαναν αμβλώσεις. Οι δικηγόροι μου έψαχναν για μια νεαρή, λευκή γυναίκα για να γίνει το πειραματόζωο για ένα μεγαλειώδες, νέο κοινωνικό πείραμα, κάπως όπως έκανε ο Αδόλφος Χίτλερ. Ήθελα να κάνω έκτρωση εκείνη την εποχή, αλλά οι δικηγόροι μου δεν μου είπαν ότι θα σκότωνα έναν άνθρωπο. Οι δικηγόροι μου δεν με ενημέρωσαν για τις συνέπειες αυτής της απόφασης που σου αλλάζει τη ζωή. Ζούσα στους δρόμους. Και ενώ ήμουν μπερδεμένη και διχασμένη εσωτερικά για πολλά χρόνια και ενώ ήμουν υπέρμαχος της άμβλωσης, όπως πολλές γυναίκες που επιλέγουν να συμμετάσχουν στην άμβλωση, οι δικηγόροι μου δεν μου είπαν ότι αργότερα θα μετανιώσω πολύ βαθιά γιατί είμαι σε ένα βαθμό υπεύθυνη για τη δολοφονία 40-50 εκατομμυρίων ανθρώπων. Έχετε ιδέα πόσο έντονη συναισθηματική θλίψη έχω νιώσει; Είναι σαν να ζω ζωντανή σε μια κόλαση όταν καταλαβαίνω ότι έπαιξα κάποιο ρόλο, άν και από μια άποψη υπήρξα ένα πιόνι του νομικού συστήματος. Όμως οφείλω να αποδεχτώ τον ρόλο μου στους θανάτους των εκατομμυρίων μωρών και στην καταστροφή της ζωής των γυναικών. Θα σας πω αργότερα πώς προσπάθησα να το αντιμετωπίσω. Πώς όμως έφτασα στην άποψη που έχω σήμερα;

2. Η άμβλωση είναι ντροπή και μυστικό. Ήθελα να δικαιολογήσω την επιθυμία μου για έκτρωση απέναντι στη συνείδησή μου, όπως πρέπει να κάνει σχεδόν κάθε γυναίκα που συμμετέχει στη δολοφονία του παιδιού της. Επινόησα την ιστορία ότι με είχαν βιάσει για να δικαιολογήσω την έκτρωσή μου. Γιατί να φτιάξω ένα ψέμα για να δικαιολογήσω τη συμπεριφορά μου; Η ίδια η άμβλωση είναι ένα ψέμα και βασίζεται στα ψέματα. Οι δικηγόροι μου δεν μου είπαν ότι η άμβλωση θα χρησιμοποιούνταν για επιλογή φύλου, αλλά αργότερα, όταν ήμουν υπέρμαχος της «επιλογής» και δούλευα σε κλινικές αμβλώσεων, βρήκα γυναίκες που χρησιμοποιούσαν την άμβλωση ως μέσο επιλογής φύλου του παιδιού τους. Οι δικηγόροι μου δεν μου είπαν ότι τα μελλοντικά παιδιά θα κάνουν εκτρώσεις και θα χάνουν την αθωότητά τους. Ωστόσο, είδα νεαρά κορίτσια να κάνουν εκτρώσεις και να μην είναι ποτέ μετά τα ίδια. Το 1973, όταν έμαθα για την απόφαση «Roe εναντίον Wade» από τις εφημερίδες, και όχι από τις δικηγόρους μου, δεν ένιωσα ιδιαίτερη χαρά. Άλλωστε η απόφαση δεν με βοήθησε καθόλου. Δεν έκανα ποτέ έκτρωση. Έδωσα το μωρό μου για υιοθεσία, εφόσον το μωρό γεννήθηκε πριν τελειώσει η νομική υπόθεση. Χαίρομαι σήμερα που αυτό το παιδί είναι ζωντανό και που δεν κατάφερα να κάνω έκτρωση. Στην πράξη σιωπούσα για τον ρόλο μου στην άμβλωση για πολλά χρόνια και δεν μιλούσα καθόλου. Στη συνέχεια, στη δεκαετία του 1980, για να δικαιολογήσω τη δική μου συμπεριφορά, μέσα από πολλά αντικρουόμενα συναισθήματα, εμφανίστηκα δημόσια για να υποστηρίξω την  «Roe v. Wade». Λάβετε υπόψη ότι δεν είχα κάνει έκτρωση και δεν ήξερα πολλά γι 'αυτό το θέμα εκείνη τη στιγμή.

3. Στη συνέχεια, γύρω στο 1992, άρχισα να εργάζομαι σε κλινικές αμβλώσεων. Όπως οι περισσότεροι Αμερικανοί, συμπεριλαμβανομένων πολλών από εσάς κ. Γερουσιαστές, δεν είχα καμία πραγματική εμπειρία ως προς την άμβλωση μέχρι εκείνου του σημείου. Όταν άρχισα να εργάζομαι στις κλινικές αμβλώσεων, μπερδεύτηκα ακόμη περισσότερο συναισθηματικά και είχα εσωτερική σύγκρουση ανάμεσα σε αυτό που η συνείδησή μου ήξερε ότι ήταν κακό και σε αυτό που οι δικαστές, το μυαλό μου και η ανάγκη μου για χρήματα μου έλεγαν ότι ήταν σωστό. Είδα γυναίκες να κλαίνε στις αίθουσες ανάνηψης. Αν η άμβλωση είναι τόσο σωστή απόφαση, γιατί έκλαιγαν οι γυναίκες; Ακόμη και η γερουσιαστής Χίλαρι Κλίντον στις 25 Ιανουαρίου του 2005 όπως αναφέρθηκε από τους New York Times, παραδέχτηκε τελικά «ότι η άμβλωση είναι μια θλιβερή, ακόμη και τραγική επιλογή για πάρα πολλές γυναίκες». Στην πραγματικότητα είναι μια τραγική επιλογή για κάθε παιδί που σκοτώνεται και για κάθε γυναίκα και άνδρα που συμμετέχει στη δολοφονία του ίδιου του παιδιού του, είτε το γνωρίζει εκείνη τη στιγμή είτε όχι. Πολλές γυναίκες θα το αρνηθούν και ακόμη θα είναι υπέρ της «επιλογής» για χρόνια όπως ήμουν και εγώ. Αλλά η συμμετοχή στη δολοφονία του ίδιου του παιδιού σας θα παγιδεύσει τη συνείδησή σας για πάντα, εάν δεν λάβετε μέτρα για να καθαρίσετε τη συνείδησή σας, τα οποία θα αναφέρω αργότερα. Είδα τα κομμάτια του μωρού, τα οποία είναι ένα φρικτό θέαμα, και προτρέπω όλους όσοι υποστηρίζουν την άμβλωση να κοιτάξουν αυτά τα σώματα για να δουν κατά πρόσωπο την πραγματικότητα αυτού που υποστηρίζουν. Είδα βρώμικες συνθήκες σε κλινικές εκτρώσεων ακόμα και όταν η «Roe» με την νομιμοποίηση υποτίθεται πως θα ξεκαθάριζε τις εκτρώσεις «τις πίσω πόρτας». Είδα τη χαμηλή εκτίμηση για τις γυναίκες από τους γιατρούς των αμβλώσεων. Η συνείδησή μου με ενοχλούσε όλο και περισσότερο, με αποτέλεσμα να πίνω όλο και περισσότερο. Εάν είστε παγιδευμένοι στις λανθασμένες πράξεις σας, και το μόνο που κάνετε είναι να τις δικαιολογείτε και να τις υπερασπίζεστε τότε ο πόνος θα γίνεται όλο και χειρότερος, οπότε εγώ  έπινα όλο και περισσότερο για να σκοτώσω τον πόνο.

4. Τελικά, το 1995, μια οργάνωση υπέρ της ζωής μετέφερε τα γραφεία της ακριβώς δίπλα στην κλινική αμβλώσεων όπου δούλευα. Ενήργησα με μίσος απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους. Αυτοί οι άνθρωποι μου συμπεριφέρθηκαν τις περισσότερες φορές με αγάπη. Ένας άντρας με κατηγόρησε κάποια στιγμή με θυμό ότι ήμουν υπεύθυνη για τη δολοφονία 40 εκατομμυρίων μωρών, αλλά αργότερα ήρθε και μου ζήτησε συγγνώμη για τα λόγια του και μου είπε ότι δεν υποκινούνταν από αγάπη. Η απάντηση στο πρόβλημα των αμβλώσεων είναι η συγχώρεση, η μετάνοια και η αγάπη. ………………. Η άμβλωση δεν είναι μια απλή ιατρική διαδικασία που είναι «πιο ασφαλής από τον τοκετό», είναι η θανάτωση ενός ανθρώπου. Προκαλεί σοβαρές ψυχολογικές και συναισθηματικές συνέπειες. Ζητούν κάποιες γυναίκες από τα παιδιά τους να τις συγχωρήσουν, αλλά τα παιδιά τους είναι νεκρά. Πρέπει να ζητήσουμε από τον Παντοδύναμο Θεό να μας συγχωρήσει για όσα κάναμε. Πρέπει να μετανοήσουμε για τις πράξεις μας ατομικά αλλά και ως έθνος γιατί επιτρέψαμε σε αυτό το ολοκαύτωμα να μας κυριεύσει. Πρέπει να απομακρυνθούμε από τους πονηρούς τρόπους μας. κ. Γερουσιαστές και σας προτρέπω να εξετάσετε τη συνείδησή σας πριν την εξετάσει ο Παντοδύναμος Θεός.

5. Ο Θεός θέλει και μπορεί να μας συγχωρήσει. Έστειλε τον υιό Του, τον Ιησού Χριστό που πέθανε στον σταυρό για τις αμαρτίες που έκανα εγώ ως  «Roe» στη «Roe v. Wade», για την αμαρτία μας που δεν καταφέραμε να τερματιστούν οι αμβλώσεις και να βοηθήσουμε πραγματικά τις γυναίκες που δυσκολεύονταν στις εγκυμοσύνες τους. Το 1995 μετενόησα και αφιέρωσα τη ζωή μου στο να βοηθώ να σώζονται τα παιδιά και οι γυναίκες από την έκτρωση. Το 2000, συνάντησα τους δικηγόρους του The Justice Foundation, τους Allan Parker και Clayton Trotter που είναι εδώ δίπλα μου. Τους ζήτησα να με βοηθήσουν να αντιστραφεί νομικά η «Roe v. Wade». Αρχίσαμε να συλλέγουμε στοιχεία από γυναίκες για τις καταστροφικές συνέπειες της άμβλωσης στη ζωή τους. Οι γυναίκες είναι πολύ απρόθυμες να μιλήσουν για αυτή τη φρικτή πράξη που είναι έγκλημα κατά της ανθρωπότητας. Σε πολλές περιπτώσεις η άρνηση συνεχίζεται για δεκαετίες πριν τολμήσουν να εκφραστούν. Οι γυναίκες που έκαναν έκτρωση συχνά δεν μπορούν να το πουν ούτε στους συζύγους, τους γονείς, την οικογένεια, τους φίλους, ακόμα και τους γιατρούς ή τους ιερείς. Αυτή η εμπειρία είναι σαν μια ωρολογιακή βόμβα στην καρδιά κάθε γυναίκας που έκανε έκτρωση. Τελικά συγκεντρώσαμε σχεδόν 1.500 καταθέσεις και υποβάλαμε μια πρόταση για να αντιστρέψουμε τη «Roe v. Wade». Ως μέρος της δήλωσής μου προς εσάς σήμερα, επισυνάπτω περιλήψεις των ένορκων δηλώσεων αυτών των γυναικών μαζί με φωτογραφίες ορισμένων από αυτές, ώστε να μπορείτε να δείτε τί κάνει η άμβλωση στις πραγματικές γυναίκες. Θα καταθέσω επίσης αντίγραφα όλων των δηλώσεων που συλλέχθηκαν. Μαζί μου σήμερα είναι μερικές από εκείνες τις μάρτυρες των οποίων οι ένορκες καταθέσεις τέθηκαν ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου και θα ήθελα να ζητήσω από αυτές να σηκωθούν αυτή τη στιγμή.

6. Αυτές οι γυναίκες που έχουν πληγωθεί από την άμβλωση έχουν σχηματίσει ένα κίνημα που το αποκαλούν «Επιχείρηση Κατακραυγή» για να φωνάξουν σε εσάς, στα δικαστήρια και στον Παντοδύναμο Θεό να τελειώνει αυτή η μάστιγα των αμβλώσεων στο έθνος μας…..Όταν η δουλεία ήταν συνταγματική, αντιμετωπίζαμε μια κατηγορία ανθρώπων ως ιδιοκτησία. Αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους στη μήτρα της μητέρας ως ιδιοκτησία και λιγότερο από ανθρώπους όταν λέμε ότι είναι «εντάξει» να τους σκοτώσεις. Πώς μπορούμε να διεκδικούμε τη ζωή, την ελευθερία, να κυνηγούμε την ευτυχία, όταν προκαλούμε τον θάνατο με την έκτρωση; ………………Στις 22 Φεβρουαρίου του 2005, το Ανώτατο Δικαστήριο αρνήθηκε να αναλάβει την υπόθεσή μου. Ήμουν αρκετά καλή για τα δικαστήρια όταν ήθελαν να επιβάλουν την άμβλωση στην Αμερική, αλλά δεν ήμουν αρκετά καλή όταν τους ζήτησα να δουν τα δυσάρεστα στοιχεία για το τί έχουν κάνει οι αμβλώσεις στην Αμερική. Το Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών θα έπρεπε να ντρέπεται για τον εαυτό του. Έχει αφαιρέσει τη δικαιοδοσία επί των αμβλώσεων από τις πολιτείες, το κόσμο και τα νομοθετικά σώματα και αρνείται να εξετάσει τα στοιχεία για το τί έχει προκαλέσει αυτή η νομοθεσία. Πόσο ντροπή είναι αυτό; Πώς μπορούμε να διεκδικούμε την ελευθερία χωρίς ζωή; Κάθε μέλος του Ανωτάτου Δικαστηρίου που υποστηρίζει την «Roe» πρέπει να ελεγχθεί και πιστεύω ότι πρέπει να περιορίσουμε τη θητεία των δικαστών του Ανωτάτου Δικαστηρίου στα 8 χρόνια.

7. Το Ανώτατο Δικαστήριο πλήγωσε εμένα και εκατομμύρια γυναίκες και παιδιά. Σας προτρέπω να κάνετε ό,τι περνάει από το χέρι σας για να αντιστρέψετε την «Roe εναντίον Wade». Εφόσον το Ανώτατο Δικαστήριο δεν απέρριψε τα επιχειρήματά μας, θα συνεχίζουμε να θέτουμε αυτά τα επιχειρήματα ενώπιον του δικαστηρίου επανειλημμένα και ανά περίπτωση. Εάν έρθουν νέα στοιχεία ενώπιον του δικαστηρίου, τότε το δικαστήριο θα πρέπει να αλλάξει το παλαιό του νομικό προηγούμενο, όπως ήδη έχει κάνει άλλες φορές. Η «Roe v. Wade» δεν περιλαμβάνεται στο Σύνταγμα. Είναι μόνο μια κακή απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου με άσχημε συνέπειες και πρέπει να ανατραπεί. Επιπλέον, υποστηρίζω μια συνταγματική τροποποίηση για την συνολική προστασία της ανθρώπινης ζωής. Επισυνάπτω  και ένα αντίγραφο της ένορκης 13σέλιδης κατάθεσής μου, που περιλαμβάνεται στην αγωγή μας για την αναστροφή της «Roe  v. Wade». Κάποια πράγματα δεν πρέπει ποτέ να επιτρέπονται, ακόμα κι αν τα επιθυμούμε. Ένα από αυτά είναι η δολοφονία, άλλο ένα είναι η κακοποίηση παιδιών και άλλο ένα είναι το να επιτρέπεται στους γιατρούς να καταστρέφουν τις γυναίκες με την άμβλωση. Σας ευχαριστώ κ. Γερουσιαστές.»

Παραπομπές:

1. https://nrlc.org/uploads/factsheets/FS01AbortionintheUS.pdf

2. https://en.wikipedia.org/wiki/Norma_McCorvey

3. https://www.judiciary.senate.gov/download/2005/06/23/norma-mccorvey-testimony-062305

4. https://thejusticefoundation.org/

 

 

Σχετικά άρθρα

Το Κίνημα «Αφήστε με να ζήσω!» είναι ένα κίνημα Υπέρ της Ζωής του Αγέννητου παιδιού (Pro-life).

Βασική αρχή του κινήματος «Αφήστε με να ζήσω!» είναι η επιστημονική θέση ότι αρχή της ανθρώπινης ζωής είναι η πρωταρχική στιγμή της σύλληψης (δηλ. της γονιμοποιήσεως του ωαρίου από το σπερματοζωάριο).

Η ανθρώπινη ζωή που δημιουργείται τη στιγμή της γονιμοποίησης, ως μονοκύτταρος ζυγώτης, είναι ήδη άνθρωπος και αξίζει ως άνθρωπος την τιμή και την προστασία.

Οποιαδήποτε καταστροφική δράση επί της ανθρώπινης ζωής, είτε άμεσα με τη μορφή μηχανικής ή χημικής ή άλλης (π.χ ακτινοβολίας κλπ.) επέμβασης, είτε έμμεσα με τη μορφή στέρησης των υποστηρικτικών της ζωής λειτουργιών, που αφορούν τον νεοσχηματισθέντα άνθρωπο, και σε οποιοδήποτε στάδιο ανάπτυξης αυτού (ως ζυγωτού, μοριδίου, βλαστοκύστης, πρώιμα εμφυτευμένου εμβρύου ή επόμενου σταδίου ανάπτυξης έως και τον τοκετό), η οποία οδηγεί σε καταστροφή και τερματισμό της ζωής του, συνιστά αφαίρεση ανθρώπινης ζωής και είναι πράξη που προσβάλλει άμεσα το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα στη ζωή.

Το κίνημά μας για λόγους επιστημονικούς και με βάση την Ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία είναι αντίθετο σε οποιαδήποτε τέτοια πρακτική και υποστηρίζει την ανθρώπινη ζωή από τη στιγμή της γονιμοποίησης.</p style="text-align: justify;">

Βοήθησε και εσύ το έργο του «Αφήστε με να ζήσω!».